1 mars 2012

Den tomma rullen - syndromet

Idag är jag lite smått irriterad. Det som fick mig irriterad var....tadaaaaa - en wc-pappersrulle! Så inget större än det. 
Tänk att en sådan liten sak kan få en på dåligt humör, eller egentligen bara få fram en rejäl irritation. Okej, felet ligger ju inte i pappersrullen, utan i den hand och ägaren till handen, som borde flytta den tomma wc-pappersrullen från ställningen till roskkorgen.


Detta hände alltså på jobbet, på damtoaletten. Det är heller inte första gången jag lagt märke till samma sak. 
Jag går till toa. Redan förrän jag sätter mig ner på toaletten, ser jag att den tomma wc-pappersrullen ligger kvar i ställningen. Då blir jag en aning frustrerad, ja jag ser nog faktiskt rött.


Jag menar, visst kan jag förstå....ens riktigt, riktigt lite, om det vore frågan om en man. För män tänker ju bara på sig själv. Räcker pappret till deras arsle så är det tillräckligt. 
Men att kvinnor också tänker lika?! Det var mig en sann nyhet!


Jag kan för mitt liv inte förstå vad som är så svårt med att få den tomma rullen i roskkorgen? Den väger just ingenting, så för tung kan den inte vara?
Vad gör jag nu?
Enda orsaken jag kommer på är visst lathet. Man ids inte göra någonting onödigt, nog byter följande rulle då hon kommer in. Omg.


Jag har också lagt märke till att det finns också de som verkligen tycker en tom rulle väger alltför mycket, så det är visst helt okej att "tappa" den på golvet. Eller att lägga den någonstans, så alla ser den och sedan önska att någon barmhärtig samarit lägger den i roskkorgen för att just nu så orkar inte damen lägga den någon annanstans. Eller så har hon för bråttom.
Tänka sig att hamna öppna locket till roskkorgen och slänga dit den. Det kan ju hända man får tennisarmbåge då!
Hjälps inte annat än att förundra sig över detta beteende. Men det kommer definitivt inte att vara sista gången jag hamnar ut för detta "trakasseri"....


...för att inte tala om hur rullen är vänd på ställningen, men det är sedan igen en helt annan story. Där igen är smaken som baken, tudelad.


Do I have to say more? ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar