30 mars 2012

Snyft och snyft

Japp, såhär känner jag mig ikväll
Oj så sentimental jag är idag. 
Först tittade jag på "Extreme Makeover - Home Edition" där det berättas otroliga berättelser om familjer, deras liv och deras levnadsförhållanden. Det rivs ner det gamla "rucklet" familjen bott i och nytt hus byggs - på en vecka!
Det är många känslor och många tårar inblandade. Också för mig. Sitter och sväljer och tårarna rinner då jag tittar på programmet och lyssnar på familjernas berättelser och att se glädjen i deras ögon då de tar en första titt på sitt nya, ståtliga hem. Snyftens. För som allting i Amerika - så stort skall det vara! 
Jag undrar hur de kan fixa ett hus på en vecka, hur mycket det kostar och hur skall familjen ha råd att bo där, med tanke på alla utgifter huset för med sig? What the heck, snyggt är det.
Man skall inte fundera så mycket...




Man vet aldrig...
Följande jag tittade på var "Emmerdale", där Laurel blev "fånge" i kyrkan medan elden härjade på. Till slut blev hon räddad av sin man.
Nu ligger hon på sjukhus och ingen vet hur det skall gå. Hennes tillstånd är kritiskt. Alla gråter. Likaså jag. 


Vågar jag knäppa på tv:n mera idag? Skulle inte orka snyfta och gråta mer ;). Det är tungt ;)




Och ingen pizza blev det ikväll. Hamnade schagga lite batong istället och inbilla mig att jag åt pizza. Fungerar det??


Snälla barn väntar och blir utan...





Nu lämnar jag er med denna sång, Viva America! God natt, sötnosar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar