25 mars 2012

Flashback, Part 4

En smärre chock att vakna, titta ut genom fönstret och marken är vit! Inte precis vad jag hade önskat denna vårmorgon och en mindre trevlig början på denna sommartid.


Detta får mig att tänka på en midsommar i min barndom. 
Min familj och jag skulle fira midsommar hos min farbror med familj. Grillen igång, vin och sång. Trevligt sällskap. Midsommarbrasa. Det var livet det.


Jag och min kusin hade skaffat ett tält där vi skulle övernatta den natten. På deras bakgård. Perfect alltså.
Allt klart för läggdags... Tjohoo. Skulle bli skoj att övernatta i tält, spännande. Vi berättade alltid spökhistorier för varandra, jag och min kusin, och så inbillade vi ju oss allt möjligt. Spooky, alltså.
Plötsligt började det smattra på tältet. Jag och min kusin blev ju först rädda att what the hell? Vi trodde att någon spelade spratt med oss, att någon ville skrämma oss.
Så kikade vi försiktigt ut. Marken var helt vit. Hamnade nog gnugga ögonen några gånger. Javisst, vi hade blivit antastade av en hagelskur.
Midsommarbrasan var tänd och det kom ner hagel. Inte varje midsommar man upplever något sådant.


Denna midsommar har nog blivit i mitt minne, är inte precis något som händer varje år... 
Måste ju förstås ännu påpeka att det var alltså inte vinet som "pratade" utan detta var nog helt verklighet ;).



Men... i väntan på sommaren, min vän.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar