4 mars 2012

Myror i huvudet...

Hur härligt är det inte att vakna klockan sex en söndagsmorgon, då man egentligen skulle få sova längre?
Jag kan svara att inte härligt alls.


Varför vaknade jag så tidigt? Jo, jag vaknade för att min mans väckarklocka ringde då han skulle iväg för att skida "Vargloppet". 
Jag försökte få tag i John Blund på nytt, men han hade nog fel på sin navigator för han hittade inte tillbaka till oss. 
Man kan ligga och fundera på minsta lilla, i onödan
Och så började det: miljoner tankar och stressmoment började tvinna runt i mitt huvud, tillika som sången We are young spelades i bakgrunden...
Det var liksom som om jag hade myror i huvudet... miljoner ...biljoner...


Det jag stressar för idag är för att yngsta gossen, 8 år, åkte iväg på fotbollsturnering. Första gången utan oss föräldrar. 
Jag skulle så väldigt gärna ha åkt med för att titta på och för att sporra. Men då min man skulle iväg och skida "Vargloppet", så måste jag ju vara hemma med de andra barnen. Jag ville heller inte väcka dem före kl 7 för att sticka iväg på fotbollsturnering. I stället sitter jag då här hemma och är "orolig" om gossen kommer ihåg allt och att han gör allt jag sagt honom etc etc.


På eftermiddagen igen har vi äldre pojkens kompiskalas, dit vi bjudit ca 20 st barn. Jag stressar jättemycket för det kalaset.
Och hoppas det skulle vara över redan... Vilket igen låter jättehemskt, för att det för barnet är en väldigt viktig dag.
Så jag får nog nöja mig med att idag är det en stressig dag och i morgon är det jobbet som gäller.


Jag stressar nu också för det att jag igår uppdaterade min mobil, efter att den hade påminnt mig om det i flere veckor. 
Det stod att allting jag har i mobilen sparas och att ingenting försvinner, förutom eventuellt någon applikation, men de går ju lätt att få tillbaka.


Oookej....så lade jag på min mobil efter uppdateringen....
Tadaa - jag hamnade göra allting på nytt: språkval, inställningar, jag hamnade också ställa in mail-adresserna på nytt, fixa nya applikationer. 

Allting hade förändrats! 
Likaså hade min jobbmail försvunnit, så i morgon hamnar jag då besvära IT-killarna på jobbet! Nice.
Ingenting ser ut som förut i min mobil, så nu hamnar jag lära mig allting på nytt...och det tar minsann tid. 
Jävlar!
Gudars skymning! Man skall inte gå och peta på någonting, det skiter sig alltid! 
Det var lika som då jag nollade min dator, i misstag, och allting försvann. Alla viktiga dokument och alla laddade program. 
En knapp, ett feltryck och vips har jag suddat ut allt jag möjligtvis kan! Då, ja minsann just då, kan ni höra mig använda alla de svärord jag vet och kan! Jag "gråter blod".


Men, vi får hoppas jag lär mig av mina misstag. Därför gör man ju dem, misstagen, eller hur? ;)




"When angry, count ten before you speak; if very angry, a hundred."
  --  Thomas Jefferson
 --





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar