26 mars 2012

Chokoholisten

Måndag igen. 
Igen den dag då "mitt nya liv" börjar, liksom varje måndag de senaste 15 åren.
Härtills idag har allt gått bra och om ett par timmar blir det innebandy med tjejerna. Ska bli skoj, för jag kunde inte delta förra veckan då jag hade en bacillus ihop med mig och var så jättekrasslig. Men idag - jippii! Jag skall ge järnet! Watch out you girls, Nutty in da Haus!


På tal om mitt nya liv så kan jag säga så mycket att min stora svaghet är choklad, det är ju det bästa i livet! Eller okej, godis av nästan alla slag är nog tjohejsan för mig! Jag tackar oftast inte nej. Men choklad är bäst.
Jag tycker jag har sååå förtjänat godis efter en stressig dag på jobbet eller hemma. Vem lyfter då på kattens svans om inte den själv ;). 
Det är liksom en dålig vana att äta godis varje dag. 

Så nu skulle det då vara skäl att försöka vara utan godis, åtminstone till veckoslutet. Det är mitt nya liv. Hmm. Hur skall det gå? 


"Chocolate is the first luxury. It has so many things wrapped up in it: Deliciusness in the moment, childhood memories, and that grin-inducing feeling of getting a reward for being good. "
~Mariska Hargitay ~ 



Då jag går och lägger mig, tar jag min påse med mig. Så tränar jag "arm-muskler" i några timmar, tillika som jag tittar på tv. Avot!
Men tillika... skulle jag på riktigt ha tränat arm-muskler all den tid jag använt till att röra min hand och arm från påse till mun, så hade jag ena jättemuskler idag. Men nej, det ser mera ut som om musklerna fallit under armen. Sorgligt men sant.


Anyway, så idag skall jag försöka vara helt utan godis. Idag. Om det går bra kan jag fortsätta även i morgon, hahaa.


Men det sägs ju att man är vad man äter, så jag måste ju vara jävligt söt ;)


"Chocolate: the poor mans' champagne." ~ Daniel Worona~ 




1 kommentar:

  1. :). Alla har vi vårt att dras med. Jag har detdär med bloggandet. Sitter alldeles för mycket framför datorn. Nu skall jag dricka kaffe o kanske (who am I kidding?) en bulle... Ses ikväll. Då fananamma skall ...:)

    SvaraRadera