5 mars 2012

Dregel, dregel på läppen där, sig vem orsakat dreglet där

Criminal , sången för idag. Och den får mig att tänka på alla snyggisar där ute i världen. Jag menar nu de män vi kvinnor "bränner oss på", som man bränner sig på en nässla... Det är nog nästan "se men inte röra" stuff.


Varför förälskar vi kvinnor oss ofta(st) i män som är "farliga" eller tuffa? De som lever sitt liv som rebeller och är varje förälders mardröm?
Vad är det som är så fascinerande i dem? Vad är det som gör att vi dras till dem? 


Jag tycker de är ofta såååå sexiga och verkligen en fröjd för ögat. Inte gör det något det heller att det är en aning spännande...
James Dean, sexy or what?
Okej, själv har jag nog aldrig sällskapat med någon tuffis, blyg som jag är. Men alltid kan man väl drömma?


Titta till exempel på James Dean. Hans ögon och blicken han har. För att inte tala om hans pussmun.


Eller Grant Show, från Melrose Place. Och då menar jag inte nutida Melrose Place, utan originalversionen. Den enda rätta. 
Grant Show, anytime baby, anytime!
Där spelade han en tuffis. Cool typ. Japp. Visst satt man och dreglade framför tv:n på 90-talet. Många sexiga hunks! OBS! Han är, om möjligt, ännu snyggare i dagens läge...eller är det bara för att jag själv blivit äldre??


"Hank Moody", alltid redo ;)
 Till en av mina favoritserier hör "Californication". Hank är en man i min smak. Okej, jag skulle antagligen aldrig klara av att leva tillsammans med honom, men han är jävligt cool.


"I may not go down in history, but I will go down on your sister"





Jimbo, legenden


"Each generation wants new symbols, new people, new names. They want to divorce themselves from their predecessors."
Jim Morrison


Javisst. Han har så rätt, Mr Jim Morrison


Good guys, bad guys. De kommer alltid att finnas. Vi kanske väljer "good guys", men i smyg drömmer vi om "bad guys". Saken är biff. Amen och zoronoi!

3 kommentarer:

  1. Jag sku nog ge åt James Dean genast, helt selvä. Fast James Dean väcker ganska mycket moderskänslor oxå. Herregud, är jag en modersknullare? Jag menar han e lite renttun ruusu. Månne det e samma för karlarna, drömmer de oxå om bad girls? Jag tror nästan det.

    SvaraRadera
  2. Stackars dej, nu skall jag sluta kommentera. Du behöver inte svara om du inte orkar . Och nu måste jag göra nånting annat än sitta framför datorn. The computer is under my skin. Jag har en passionerad historia med min dator. Hej-hej.

    SvaraRadera