24 mars 2012

Kära veckoslut...

Uppe med tuppen. Som tur ställer vi in klockorna till sommartid i natt! Kanske jag eventuellt får sova lite längre i morgon. Eller okej, längre och längre, jag har ju inte fått sova längre om det försvinner en timme under natten...?


Detta veckoslut är fullspäckat med fotbollsträningar och kalas. Både idag och i morgon. Kommer att bli ett hektiskt veckoslut.


Touché, Part One
Dessutom kommer min man hem från sin Sverige-resa idag, men det är lika långt som brett. 
Han har fått "semestra" i dagarna tre, men hem kommer han trött och luktar skit. Alltså gammalt brännvin. 
Ja, det har ju varit frågan om "killarnas resa", så då förstår ni att det är en "blöt" resa.
Det igen betyder att jag, tredje dagen i sträck, sköter allt här hemma; barnen, träningar, kalas, hemmet, mat.....ALLT. 
Och han kommer hem för att få sova ut. Detta igen får mig att koka.
Pricken på i var att han meddelade igår då han ringde, att hans korgbollslag har bastukväll ikväll! Tack så jävla mycket för det infot också. Så då förflyttas visst sov- och stinkdagen till i morgon?


Jag kan för mitt liv inte fatta hur någon orkar hålla på och festa i tre-fyra dagar? Jag menar speciellt typer som har familj hemma. Själv orkar jag just och just en kväll.... och då är jag ju hemma i god tid, för jag vet ju att jag måste vara uppe och på allerten genast följande morgon. Men där ser vi skillnaden på mig och min man: då jag är ute och festar (och det är typ ett par gånger i året), då hamnar jag redan planera följande dag. Jag hamnar stiga upp tidigt följande morgon för att fixa morgonmål, eventuellt köra barnen till träningar, åka till matbutiken, fixa mat. Kanske ännu bykmaskinen igång? Betyder alltså att jag har framför mig en helt normal dag följande dag. Inte skall jag tro jag kan ligga och kojsa hela dagen. 


Touché, Part Two
Min man igen, han funderar aldrig på sådant. Det är nog bara "Go with the flow" med honom. Han tänker bara på sig själv. Hans hjärna kan inte fungera så att den skulle kunna hantera flere saker tillika. Han måste ju leva en dag i taget.
"Oj då, var det kalas idag?" "Oj då, fotbollsturnering ikväll?"
Yeah, that´s it.
Det är visst skillnaden mellan män och kvinnor? 
"What's drinking?
A mere pause from thinking!
~George Gordon~, Lord Byron, The Deformed Transformed"
  

Nu då jag fått blöda ut i min blogg, så kan jag endast säga:
Välkommen kära veckoslut - bring it on!


Till dig, min kära make: Jag hoppas barnen för oljud idag - rätt åt dig, hahaa :) Välkommen hem! Puss!

4 kommentarer:

  1. Pittrar det lite, eller mycket? Kom ihåg att andas. Ifall inte barnen för oljud så kan ju du göra det. Typ ta två kastrulllock och smälla med dem vid makens öron.

    SvaraRadera
  2. För tillfället pittrar det endast lite, men... Vem vet? Klockan är ju bara barn än ;).

    SvaraRadera
    Svar
    1. de låter bekant, men min karl ha jag säkert skola någo sådär bra, han e snäll, kramsjuk ungarna får va dom vill, vi far ut o äta o så e de lite steamy window i pumppuhuone, men då ska de va en bra krabbis,man måst ju nog lite kämppa för att hålla gumma o ungar nöjda tycker jag, de finns ju burana ;) de ju ett sätt kanske

      Radera
    2. Nå jo, visst kommer ju alltid d där pirret om att han sku måsta få...kröhm...intimitet. Int precis första ja har i tankarna med stinkbomben..
      Men ja måst säga att denna gång va han duktig, kom hem i gott skick ;). Undrets tid e int över..

      Radera