20 mars 2012

Magsjuka och baksmälla - samma sak?

Wohoo! En bättre dag idag! Inte lika flunssig som igår och magen....ja efter två koltabletter så är jag endast full av "gas", men inget kommer ut. Förstås vågar jag ju inte gasa på jobb, måste ju ta de andra i beaktan. Inte nog med det, jag vågar ju inte gasa loss, kan hända man har några droppar i underbyxorna efter det... Holy Shit! 
Känns som om jag skulle ha kolsyra i magen, ha-haa. Bubbelbad i magen.


Min mage tycks vara lite antingen eller: endera skall det vara "raka rör" eller så blir det propp i hålet. Finns ingenting där emellan. I stället för att vara en vattenkran, så är jag en gående ballong idag. Sprickfärdig en...

Min jobbkompis, som legat hela veckoslutet i magsjuka, var på jobb idag.
Hon har aldrig, läs ALDRIG, haft magsjuka än. Hon är knappa 40 år och har alltså inte fått uppleva denna härliga magsjuka än. Förrän nu. 
Hon har heller aldrig varit full. Hur kom jag nu att förknippa masjuka med baksmälla? 
Ja, här kommer svaret: 
Hon frågade mig följande: "Nu när jag haft magsjukan, så undrar jag - är det lika som att ha baksmälla?" 
Jag frågade henne hade hon ordentlig magsjuka? Med det menade jag alltså att det kom både "uppifrån" och "nerifrån" tillika. "Nej, svara hon. Det kom endast nerifrån". Svaret till henne var alltså att då vet hon nog ingenting om ordentlig magsjuka än... 
Det värsta jag vet är att man både spyr och bajsar - tillika. Att sitta på toa med ett fat i famnen.... Fy attan.
Kan inte precis knippa ihop detta med baksmälla heller, men....visst kanske det är möjligt också. Så full har jag igen aldrig varit.

Men denna dag fortsätter med bubbel i magen, illamående och gasbesvär. Watch out ya´ll, tänd inte på tobaken här nära!
Ja får bara tänka positivt - nog blir det bra när det blir färdigt. I morgon är igen en ny dag :)








Magnus Uggla - rakt på sak, han e superb!

1 kommentar:

  1. Stick hål på dej själv med nål:) så kommer nog luften ut. Kanske du borde vara ensam och kanske utomhus då. Eller så flyger du iväg så där som en ballong, du vet, fiuuuuuh, fiuuuuh...

    SvaraRadera