10 mars 2012

Bad hair day

Igår tittade jag på "The Young and the Restless", som så många gånger förut.
Jag har så roligt, för mig själv, då jag tittar på den serien....eller på "The Bold and the Beautiful" och alla andra liknande serier.
Personerna går ju alltid med skorna på inomhus. Men okej, de är ju aldrig utomhus heller. Allt som oftast så är de ju alla så rika också att de är ju inte deras problem vem som hamnar städa efter dem. Så visst kan man gå med skor inomhus.
När de åker bil, så svänger de på ratten hela tiden - precis som om varje väg skulle vara jättekurvig. Finns säkert inte raka vägar där i Genoa City, Big Bear etc? Plus att det ser roligt ut med en falsk vy bakom bilen :). Likaså kan den som kör bilen, titta på passageraren och prata med honom/henne i tiotals sekunder utan att ta sig en enda titt på vägen.



Men det jag nu vill prata om idag, är kvinnornas hår. Alltså de kvinnor som är med i dessa serier. 
De är ju alltid upp-piffade och vaknar ju med håret fixat och make-upen är gjord. Sparar ju en hel del tid på morgonen, då de har allt detta färdigt gjort redan då de går och lägger sig.
För att inte tala om de få gånger de går vilse och hamnar utanför huset. "Vinden" blåser lite, det kanske regnar lite smått - MEN håret är ännu också perfekt! Såväl vått som torrt hår! Perfekt.
Säg mig, vad använder de för stuff för att få håret att hållas perfekt - dag och natt?


Varje morgon vaknar jag, tittar mig i spegeln och konstaterar att det ser ut som om jag fått en strömstöt. Håret spretar hit och dit och jag är verkligen ingen skönhet. Gud vad jag har blivit tantig!
För att fixa mitt hår, hamnar jag använda styling-produkter, fön, plattång eller locktång. Flere timmar får jag hålla på. Så går jag ut. Det blåser. Regnar. Snöar.
Jag går in igen. Ser mig i spegeln. Flere timmars jobb och det helt i onödan! Allt jag fått till stånd har försvunnit. Jag biter ihop mina tänder, ilsket värre.
Använder jag plattång och går ut i ens lite fuktigt väder... ack o ve...håret lockar sig...då jag har lite självlockigt hår.
Använder jag locktång och går ut i lite blåsigt väder så kan jag garantera att snart finns inte en lock kvar utan istället ser jag ut som en fågelskrämma!


Senaste galenskap jag råkade ut för var att jag köpte "torrschampoo", dvs om du inte orkat tvätta håret på ett par dagar och det ser smutsigt ut så är torrschampoo din räddare i nöden. 
Du sprutar lite i hårrötterna, väntar några minuter och VIPS ser håret rent ut!
Nåååå....jag provade ju denna dyra produkt, enkom för att konstatera att skit heller - lika såg mitt hår ut efter detta mirakelmedel!
Jag fick nog bara konstatera att om håret med denna produkt borde se renare ut efter behandlingen så tror jag nog att det ligger mellan öronen. 
Det var nog bara att hoppa i duschen i stället!


Som tur är, är det vinter... okej vår... ännu och min räddare i nöden är en mössa! Där kan jag gömma mitt hår...må det sedan vara platt, lockigt, rent eller smutsigt! Let it rain cats and dogs, I´m wearing my hat!


Hon fixar håret förrän hon lägger mössan på. 

"The beauty of a woman is not in the clothes she wears, the figure that she carries or the way she combs her hair."
Audrey Hepburn









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar