13 mars 2012

Dunkadunka

Att vakna upp till The Lazy Song en vardagsmorgon är ju inte precis det bästa.
Alltså sången är ju superb, jag gillar Bruno Mars jättemycket, men denna sång passar inte en jobbmorgon ;).
Visst skulle jag vilja latas, har inget emot det alls, men då jag vet att jag skall på jobb och har en hård dag framför mig så kan jag inte ens tänka mig att vara Lazy.

Kanske det var därför jag också vaknade med huvudvärk?


Huvudvärk är igen inte den bästa kompisen genast på morgonen. Man kan inte tänka klart och huvudet känns tungt. Försök sedan vara den bästa och gladaste typen på morgonen...
Jag försökte kurera mig med kaffe. Ingen verkan. Till nästa sökte jag fram min vita lilla vän, Ibuprofen. Inte ens min vän ville hjälpa mig idag. Det kändes som om det skulle ha varit en "Kick her ass-day" idag.
Bara att bita ihop och fortsätta. Som tur gick arbetsdagen snabbt, med mycket att göra och nu är jag äntligen hemma. Får ta det det lilla lugna nu. Maybe.
Skulle gärna vila en stund, men det är inget lyx som en småbarnsmamma får njuta av. Nej, det är bara att gå på tills man stupar i säng.... antagligen somnar jag före barnen igen?


Huvudvärken är nog inte min vän, det är en fiende som besöker mig ofta. Minst en gång i veckan. 
Jag är så van redan, så jag tycker inte det är något underligt med den saken. Jag har lidit av detta sedan jag var i lågstadiet. Spänningshuvudvärk.
Min man igen har huvudvärk ett par gånger i året. Varje gång får jag höra samma sak: "Tänk om jag har en tumör i huvudet?". Omg. Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta...
Menar visst skulle det vara hemskt, det är inte alls frågan om det. Och det kan hända vem som helst, när som helst. Förskräckliga grejer, som man gärna inte tänker på.
Men ta som exempel mig - huvudvärk var och varannan dag, och min man - huvudvärk två gånger i året. Med otur. Tror han inte att jag skulle vara den som hade mera orsak att fundera på tumörer eller annat "fel i huvudet"? 


Från en sak till annan: jag tror också jag kommer att få besök av "The Flu".  Jag har varit otroligt trött och det känns som om jag skulle måsta få sova en stund på kvällarna. Ta en tupplur. Har också hamnat nysa några gånger idag och halsen börjar kännas sträv. Perskeles.
Är ingen överraskning om jag nästa vecka får avnjuta bobbans sällskap... 


"If you have a lot of tension and you get a headache, do what it says on the aspirin bottle: "Take two aspirin" and "Keep away from children" "


Yeah, right....


...och så får jag igen vara ifred....









4 kommentarer:

  1. Stackars dej, jag hör oxå till det lyckligt lottade som nästan aldrig har huvudvärk. Men när jag har så vet omgivningen om det. Tupplurar är alltid bra ifall man får ta dem i lugn och ro. Annars blir det oxå bara en prövning....

    SvaraRadera
  2. För helvete jag vet vem du är. Vad roligt. Jag länkar dej till min blogg om jag får?

    SvaraRadera
  3. Hahaa :)
    Skriv du på du bara. Jag är glad att nån läser om mina jävligt trista dagar. Visst får du länka mig. Jag följer ju dig åxå ;). Spjunkkare.

    SvaraRadera