15 mars 2012

VBP-Very Boring Person

I morgon skulle det vara dags för lite rambambuli. Har träffis med jobbkompisarna och vi skall avnjuta god mat, god dricka och gott sällskap.
Varför är jag då inte helt yippikayee? Jo, för att jag är gammal. Helt tydligt. Alltför gammal.


Jag väljer hellre en myspyskväll hemma än gulej med vänner.
Att efter en hård arbetsvecka bara få ta det lugnt hemma är det jag kallar ledigt. Att bara få vara. Äta gott och krypa under täcket precis då jag vill. Att vara slö, slapp och likgiltig. Ah... det är livet!
Gud så jag är boring.


Men jag skall nog försöka mitt bästa i morgon. Tillika tror jag också att det kommer att sluta med det att jag åker hem i god tid....eller i varje fall blir det nog ingen restaurang för min del. Det nappar inte... och inte har jag överlopps pengar heller.

Senast jag var på en restaurang, på hösten, så var vi endast en handfull typer där vid midnatt...inklusive jag.

Jag gäspade och funderade att: "Is this it?!" Fucking boring.
Tur man inte längre behöver spendera tid på restaurang, utan man kommer mer än gärna hem till sitt bo. 



Nog har tiderna förändrats, minsann.
Då jag var i den åldern att jag slapp in på restaurang, ja då skulle man vara senast kl 22 på plats. Okej, restaurangerna stängde visst kl 01.30 de tiderna, i dagens läge stänger restaurangen kl 03.30.

Då jag frågade "yngre folket" när det börjar ramla in folk på restaurangerna nuförtiden, så var svaret att efter midnatt! 
Ooohhh nej, kära barn. Då har jag redan träffis med John Blund, i min säng. Hemma. 


So fucking true

Jag kan inget annat konstatera än att nog har jag blivit gammal som inte längre orkar bli inspirerad av restaurang och en fylla. Plus att jag lägger hellre mina pengar på barnens kläder, hobbyn etc. än dricker upp mina pengar.
Vill jag ta mig en fylla, så gör jag det hemma. Det är ju kortare väg till både toa och säng :). 
Behöver endast en cider och jag slocknar som ett ljus... och om jag i misstag orkar dricka två cider (eller hålls vaken så länge) så börjar toa-marathon. Javisst. Trebarnsmamma och blåsan är aldrig mera sig själv...


Ja, så förändras man. Så förändrar livet dig.
Det, som för en var jätteviktigt då i tiderna, har förvandlats till mindre viktigt och tvärtom. Livets gång.








Dagens melodi







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar