16 mars 2012

VBP hemma igen

Jaahas, denhär mamsen var hemma redan för en timme sedan - dvs. kl 19. Vilken bailabailamamma jag är! Hela två long drinks... och mycket mat....
Vi får heller inte glömma att detta skedde i gott sällskap, det är ju viktigast. Eller....okej, maten är viktigast....och drickan. Eller?
Nu hemma. Skönt. Myspys i nattdräkt, det är min fredagskväll gjord av.


Nu blir det "The Voice of Finland" och sedan kryper jag ner i min säng...
Sedan lite mera tv och en påse godis....sedan znark off så man orkar upp i tid igen i morgon.


Varför? 
Jo för att jag brukar åka till butiken genast på lördag morgon - jag hatar nämligen fullproppade matbutiker där alla trängs med sina köpkärror. Matbutiken påminner mera om en myrstack där alla går omkring, backar och funderar och blockerar gångarna med sina kärror. 
Det andra jag hatar är långa köer till kassan. Mina nerver håller inte.


Jag kan gå omkring i klädbutiker i timtal, men matbutiken gillar jag inte alls.
Det jag gillar är att åka iväg till matbutiken i god tid, så jag helt i fred och ro får sköta mina ärenden och sticka iväg hem. Där väntar morgonkaffet och morgontidningen. Skönt....en ny dag kan börja.





"My formula for living is quite simple. I get up in the morning and I go to bed at night. In between, I occupy myself as best I can" - Cary Grant -











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar