11 mars 2012

Arga tippor, watch out you pigs!

"Angry birds"....dessa arga tippor. Fåglarna som är ute efter gröna grisar. "Kill ém  all!" - är deras motto. Det skall jagas grisar genom trä, betong, glas etc.
Fåglarna är ute med bomber, ägg och fåglar som förökar sig i luften.... Unbelievable!



Angry birds tycks vara väldigt pop nu, både här i Finland och utomlands.
Såväl unga som gamla tycker om att spela "Arga fåglar" överallt: på PC och mobil ....wherever. 
Jag har inte förstått mig på "Angry birds", tills jag stötte på dem i Facebook. Detta hände nu i veckan. 
Argar fåglar
Och nu är jag helt tagen av dem, eller rättare sagt av spelet.

Jag känner riktigt hur det pittrar i mina ben, då jag försöker släppa lös min arga fågel....försöka sikta rätt....försöka ta livet av gröna grisar. Oftast så får de bara ett blått öga! Fanken åxå! Ena sega jävlar, säger jag.


Härtills, det lilla jag spelat, har jag lagt märke till att den där röda fågeln är det visst inget extra med ännu i varje fall, den ser bara jättearg ut. Den lilla blåa delar sig i flere små, dvs. den klonar sig. Den svarta är så tung så den exploderar då den landar och bäst av allt: den vita fågeln, rund och go. Den flyger iväg och ser ut som om den skulle försöka klämma ut en jättesats...och så släpper den ner sitt ägg och svävar vidare och liknar mest en disktrasa... Får mig att tänka på att föda barn, what - where the hell did that comment come from?!

Skön avkoppling är det dock - bara försöka ta kål på en massa gröna grisar. Fundera ut strategi och försöka sikta de arga fåglarna rätt, för att få alla grisar slaktade och mycky poäng. Det ger ju ännu en extrakick om man vinner kompisarna i detta fenomenala spel ;).
Ibland är grisarna så fixa att de har tom. hjälm på huvudet! Banne mig så svårt att ta livet av den jäveln! Så sitter den där och flinar...Röh, röh till dig också....






1 kommentar:

  1. Angry birds och att föda barn? ha-ha! Jag är så totalt gammmalmodig med allt. Senast jag spela nånting var det där tv-spel på 80-talet, äh, jag kommer inte ihåg. Får fortsätta läsa din blogg senare för den verkar vara jätterolig. Hej så länge.

    SvaraRadera