7 mars 2012

"I have a dream"

Sången från serien "Sons of Anarchy" väckte mig idag.
Coolt att vakna upp till den! 
Jag ser redan framför mig hur jag åker på Harley iväg mot solnedgången. Håret flyger fritt i luften. Jag kollar på mina tatuerade, muskulösa armar och tar en titt i sidospegeln. Där ser jag en tuff tjej i solbrillor. Snygg och sexig som bara vad. Jag vrider på gasen och hör hur Harleyn spinner.
Wow, this is life, tänker jag. This life. Sången finns också här nedan.
....och så vaknar jag upp ur min dagdröm. Ser mig i spegeln. 
"Ja-a, ganska så långsökt", tänker jag. 




I själva verket är det nog en dröm jag har, men jag kommer antagligen aldrig att förverkliga den drömmen. Att leva fritt och farligt.
Det krävs nog ett helt nytt tankesätt och ett helt nytt förhållande till livet. Men kanske en tatuering? Det är ju en bra början eller hur?


Detta på 90-talet
I serien "Sons of Anarchy" ser vi "Peggy" från "Married with children" och återigen kan jag säga att en del tycks nog bara bli snyggare med åren. Nu pratar vi ju om en kvinna. Eller vad tycker ni?


Det lugnar lite ner mitt sinne, att man visst kan bli vackrare med åren. 
Jag är nämligen jätterädd att föråldras! Få rynkor, börja glömma saker och ting, insjukna i något, hamna bli liggande på något sjukhus eller på en bäddavdelning ovetande om vad som försiggår i världen. Vara helt utanför....och ensam. Ja okej, nu spårade vi ur.


Tillbaka till att bli snyggare med åren så har Katey Sagal bevisat att visst kan man bli vackrare och sexigare med åren. Förstås, nog kan man ju i dagens läge försöka hålla sig ung med alla möjliga hjälpmedel, men ändå.... 


Om inte annat så har jag nu ett mål här i livet: föråldras med stil! Skippadui.




"Wrinkled was not one of the things I wanted to be when I grew up.  ~Author Unknown"



Detta är nutid
Pangbrud


"Some people, no matter how old they get, never lose their beauty - they merely move it from their faces into their hearts.  ~Martin Buxbaum"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar