30 april 2012

Glada Wappen!

Så har jag jobbat, gjort pass-ansökan, sökt ett paket från posten, inhandlat några skjortblusar för min resa till Sverige. Allting klappat och klart.
Kom hem för en stund sedan, bara för att inse att skithuspappret var slut. Det blev för gubben att köra iväg på skithuspappersjakt, så vi inte behöver använda tidningspapper för rump-bruk. Kan bli rätt pinsamt det. Vill inte ha en politiker i mitt arsle.


Ikväll skall jag njuta av god mat med familjen. Bara latas, äta, dricka och ha det skoj med barnen. Och med gubben, förstås.
Jag var till och med via Alko och köpte long drink på flaska... är en tid sedan jag varit så retro. Jag dricker nämligen mina long drinks från burk, inte flaska, för det smakar så pass mycket bättre på burk må jag säga. 
Men som sagt, så ikväll skall jag utmana ödet och kasta mig rätt så retro. Kanske jag orkar vaka ända till klockan 23 ikväll! Skulle vara något det ;).


Jajamensan, det är alltså bara att slänga sig på soffan ikväll och njuta.
Tänka tillbaka på de tider man tyckte Vappen var det allra viktigaste i livet. Då skulle det drickas och ha det roligt med vänner och bekanta. Att få sig en liten fylla. Att dalla omkring på stan och eventuellt stöta på han med stort H. Fnitter, fnitter.
Och visst var det roligt. Då.
Nu njuter jag av livet som det är idag. Allt har sin tid och sin plats.


Glada Wappen till alla medmänniskor, wherever you are!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar