21 april 2012

Mamma är glömsk :(

Så ja.
Så var det festat för igår. Måste ha festat så jag har glömt bort dagens viktiga "kom ihåg"! 
Min yngsta gosse frågade mig på morgonen: "Vad har du köpt åt Felix?". Öööh... öööh... Vad då? Vad menar du? Stod framför honom som ett frågetecken...
Ja, gossen skall på kalas idag och denna fest-mamma har glömt hela kalaset. Och paketet. 


Känner mig skyldig, jätteskyldig. Fy skäms! Kan bara säga att då man använder samma huvud året runt, så kan man visst missa något viktigt emellanåt. Hur mycket info och kom ihåg rymms det egentligen i ett litet huvud? Hmm... evighetsfråga?
Och som jag tidigare skrivit, så har jag alltför många järn i elden för tillfället. Almanackan fullbokad med all möjlig "kom ihåg". Man kan ju faktiskt få en liten stressbölja. Inte blöja, utan bölja. Men det kan nog hända man måste använda blöja, om man har sådan hålligång hela tiden så man inte hinner på toa. Eller om man har inkontinens. Ja. Det behövs bara en nysning... Kröhm. Ni vet nog...


Anyway, så måste jag komma ihåg presenten idag. Och så måste jag komma ihåg att föra gossen i tid (rätt tid) på kalas. Till rätt plats. Detta är dagens absolut viktigaste kom ihåg. 


Ha en skön kväll, ni medmänniskor :)


"Man ska akta sig för att ha så många järn i elden att den slocknar. "
Okänt ursprung

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar