4 april 2012

Slitna jeans...

Oj du kära 90-tal...
So, so sexy
Kom just att tänka på jeansmodet då... Det skulle vara stora hål på benen, det var ju tufft och snyggt...kanske sexigt också - vem vet?
Men detta var modet då jag gick i högstadiet, sönderklippta jeans.



Det värsta var ju att man köpte nya jeans och så skulle man skrubba dem, med tex. en vass sten, så man fick hål på byxorna. Det var ju coolt.
Det såldes ju inte jeans med färdiga hål, nej vem skulle ha velat köpa söndriga jeans?
I stället pungade man ut med flere hundra mark och väl hemma tog man fram sin sten och började gnida och gnugga på jeansen tills det uppstod hål. Ja och fransar skulle det ju vara... ni vet, från jeansen, såna som hängde..
Också byxbuntarna skulle klippas upp och fransas... 
Men jösses så löjligt, tänker jag i dagens läge.

Skulle mina barn hålla på som jag gjorde då, så stryk skulle de få. Jag undrar hur min mamma kunde hålla käften fast, hon sade aldrig ett ord om saken trots att jag nog tror hon såg det hela.



Ojojoj... det var tider det....


Jag har för mig att detta mode har kommit tillbaka det också. Slitna jeans. Jag tror visserligen att i dagens läge säljs det nog färdigt "söndriga" jeans. Säkert är priset rätt saftigt det också, för nog måste det ju tas betalt för att man skall klippa hål på jeansen.... och fransa dem?
Fan vet..


"When you´re single and in your 20´s, you throw on a pair of jeans and look fabulous" ~Sheena Easton~



 Kolla jeansen, kolla jeansen... detta var i slutet av 80-talet, men det fortsatte ännu in på 90-talet




2 kommentarer:

  1. ha-ha-ha-ha! Vitsi! Jag trodde inte du var så gammal? Hellt sjukt men sant. Det är så jävla bra skrivet. Bravo!

    SvaraRadera
  2. ja hoho så sant de gjorde jag med. men jag använde sax o vatutät tush som jag skrev hanoi rocks eller dingo på, sen pilottirotsi 3 nr för stor o futistukka. eller en snygg permis hahhha jag hade permanenta halva mitt huvu hahahhah snygger bööna

    SvaraRadera