1 april 2012

1:a april





Så skulle det vara 1:a april idag då. Man måste vara på allerten så man inte blir narrad. 
Jag narrade nog yngre sonen idag. Han sitter och väntar på sin fotbollsmatch han har på eftermiddagen. Han är full av energi och kanske också nervös över vad som komma skall. Han har gått och sagt att han har på känn de kommer att förlora matchen, för matchen spelas mot ett ett år äldre gäng. Och där lär ska vara så jättebra spelare, enligt honom.
Jag sade till honom att han ska inte tänka så. Han skall ta den attityden att han gör sitt bästa, det är allt som behövs. Huvudsaken är ju inte alltid att vinna, utan att få erfarenhet. Men okej, gossen är så mån om att vinna och att vara bäst, det är ju hans sätt. Men för oss föräldrar räcker det att han gör sitt bästa. That´s it. 


Så jag narrade honom lite idag. Jag ropade till honom att "Kom och titta, nu snöar det igen!". Han sprang genast och tittade ut genom fönstret. Ja, inget klurigt skämt inte, men ett litet ändå. Så har jag ens en gång fått säga: "April, april din dumma sill. Jag kan narra dig när jag vill". Okej, jag är inte ens längre säker på om ramsan går just sådär, kanske jag lite modifierat den? Men slutresultatet är ju viktigast! 1-0 till mamma ;)




"The first of April is the day we remember what we are the other 364 days of the year" ~Mark Twain~







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar