24 april 2012

Beundransvärda små barn

Duktiga 8-åringar som tränar i detta regnväder och på sandplan. Jag hör dem inte klaga en enda gång. Jag ser på deras träningar med beundran.
Så fulla av iver är killarna att de inte märker att de blir genomvåta eller smutsiga. 
Inga klagomål hörs heller då det skall göras "tusenfoting" på marken. Dvs röra sig framåt som en tusenfoting, vilket igen betyder att de nästan ålar på marken.


Man kan ju inget annat än se på deras träningar med beundran och önska att man kunde vara lika glad och full av iver vid egna träningar. 
Och varifrån får de all energi? 
Själv tycker jag att jag är sååå trött då jag kommer hem från jobbet. Men dessa små killar går på som ett ånglok från morgon till kväll. 
Jag avundas nog dem, lite i varje fall. Duktiga grabbar! Annat kan jag inte säga. 
Skulle visst ha någonting att lära mig av dem? 
Känner mig plötsligt väldigt gammal...



"Children need the freedom and time to play. Play is not a luxury. Play is a necessity."

~ Kay Redfield Jamison ~


Fin sång. Kanske inte har med denna skrivelse att göra, men den har att göras med barn och lek. Det är viktigt det.


1 kommentar:

  1. Ja du. De skulle kunna ge en promille av sin energi åt oss gamyler. Vitsi vad vi skulle vara duktiga på fotis vi med.

    SvaraRadera