5 april 2012

Lite helg-stress..

Oj.
Redan nu fasar jag för att åka iväg till matbutiken efter jobbet. Jag ser redan framför mig den fullproppade parkeringen. Rusning i butiken. Alla trängs med shoppingkärran och jag riktigt känner hurdan stress alla har för butikerna är ju stängda i morgon.
Hela en dag stängt. Maten tar slut. Det är helg, Påsk, så alla skall väl smälla i sig mat så in i nordan idag och i morgon?
För att man inte skall lida brist på mat, slänger man ännu lite extra varor i shoppingkärran. Lite sådär "för säkerhets skull".

Själv skall jag inhandla bröd, pålägg, malet kött och förstås lite godis. Liksom det där vanliga. Inget extra. Jag tycker nog det räcker för oss, för butikerna är ju faktiskt öppna igen på lördagen. Visst förstår jag de som reser iväg någonstans, de kanske behöver hamstra mat, men alla reser väl inte någonstans på Påsk så jag förstår inte denna rambambuli inför helgen. De må nu va frågan om vilken helg som helst, för det är alltid samma sak - inte enbart inför Påsk.

Och de där långa kassaköerna! Jag skulle göra nästan vad som helst för att slippa denna stress efter jobbet just idag! Jag vill bara hem och koppla av... och sedan iväg på träningar. Egna träningar, denna gång.

Efter en helgdag eller två, så brukar hyllorna gapa tomma, må den helgen då vara en eller två dagar. Alltid tomma hyllor. Det förundrar mig alltid. Man skulle ju kunna tänka sig att också de som jobbar på butik kan förespå denna rusning inför helg, så varför tar alltid de flesta, vardagliga varorna slut på hälft? Jag förstår inte. Men... Jag bör väl inte förstå heller.

Trevlig Påsk till er alla ändå, ha en skön sådan! Stressa inte för mycket ;)


Fix idé, stressboll med till butiken! That´s it!


            "There is more to life than increasing its speed"  ~Mohandas K. Gandhi~

2 kommentarer:

  1. Så här efter butiksbesöket kan jag konstatera att det var ju rentav värre än jag kunde ana: flere varor var redan slut och hyllorna gapade tomma... Kassaköerna var åtminstone 15 m långa och då var det mååånga kassor i bruk. Shoppingkärrorna var överfulla...
    Hörde en man bakom mig konstatera att antagligen äter folk mera under Påsk?

    Detta går över mitt förstånd.

    SvaraRadera
  2. jaa stress, på tal om de, tänk julen o midsommarn då e de ju rusis först, måst skaffa större frys så behöver man int fara alls mer. men vanliga fredagar brukar no vara ganska hysteriska dom med.

    SvaraRadera