21 april 2012

A som i allt har sin tid

Jag gillar Amy Winehouse och hennes musik för den får mig alltid att tänka på 60-talet. Likaså då jag lyssnar på Adele. De har båda det där lilla extra. Kan inte riktigt sätta mitt finger på vad det är. Men jag gillar dem båda stort.
Adele. Jag skulle vilja ha hennes röst...


Ibland har jag önskat att jag skulle ha varit ung på 60-talet. Jag har tänkt att jag är född helt för sent...
Jag gillar 60-tals mode, frisyrer, musik och för att inte glömma: bilarna! WoW!
Själv skulle jag inte passa i dessa kläder, inte med min figur. 
Jag skulle heller inte vilja sova med papiljotter varje natt, tupera och spraya. För att inte tala om make-up. 


Tillika kan jag ju tänka mig att då skulle jag, i dagens läge, vara lika gammal som mina föräldrar! Oh, my God! Sorry mamma och pappa... Inget illa menat. Men just nu vill jag inte vara...ööh, i er ålder. Liksom än. Men alla blir vi ju äldre med åren.



Men visst kan jag dagdrömma... och vakna upp till dags dato. Ta tag i  fjärrkontrollen och ändra kanal på TV. Titta på tv-program i färg.
Hah, vilken latmask jag är.  Och ack så bekväm av mig. 



Vilket vrålåk!
Bilden till vänster, avot!


Alllt har dock sin tid och sin plats. Och sin mening.
Skall så förbli.








"You have to know the past to understand the present" ~Dr. Carl Sagan~


                                    Back to black...and white ;)

1 kommentar:

  1. De sjunger som gudar. Idag är det gudomligt idag oxå. Du överlevde fredagen;)?

    SvaraRadera