1 maj 2012

Första maj

Oj. Att vakna upp färdigt trött. 
Känns som "dagen efter", men hann ju bara dricka en long drink igår så det var inte mycket att hänga i julgranen. Har inte ens kunnat få baksmälla.

Satt igår och pilkade framför tv:n, en sista titt på klockan - den visade 22.59! Wohoo! Jag klarade det! Jag var nästan uppe till klockan 23! Hamnade dock ta några små sovpass före det - räknas det?

Jag har sovit rätt så dåligt i natt, då lilltösen plötsligt fick feber och låg bara och skakade. Hon har också sovit dåligt, snörvlat och gråtit, så det var för mig att vaka och se till att hon hade det bra. Några sovpass emellanåt där också.
Klockan 7 steg jag upp, tänkte att jag skulle få en liten stund för mig själv, förrän alla barnen vaknar. Nu är klockan 8.10 - hela familjen vaken!

Så kanske ni förstår varför jag inte är vaken till småtimmarna, dricker mig full och tänker att jag tar dagen som den kommer. 
Nej. Här gäller det att försöka planera följande dag, föregående dag.
För att låna Anita Lindbloms ord  "Sånt är livet"


2 kommentarer:

  1. Fast man inga barn har är man uppe tillsammans med tuppen :) Nämen lilla T :( hoppas hon snabbt blir frisk. Du va längre uppe än vad jag var ;) 22.00 kröp jag under täcket o int en droppe alkohol, int för mig o int för din kära bror heller ;) idag kanske en sväng till centrum o kolla gamla bilar ;)

    SvaraRadera
  2. de va då klaara vappen ti dej, hoppas T kryar sej

    SvaraRadera