29 april 2012

Löjliga jag

Tänk vad löjlig jag är: skall på en par dagars jobbresa till Sverige nästa vecka och nu redan stressar jag inför resan.
Jag skall träffa nya människor... och tänker bara på hur tjock jag är! Har säkert att göras med min ahaa-upplevelse jag fick häromdagen då jag fick mina passfoton i handen.
Så har jag ledsamt efter barnen redan nu, trots att jag inte ännu ens rest iväg och det är ännu några dagar kvar tills D-day.
Jag funderar också på hur gubben klarar sig med barnen. Mest det hur han klär dem, jag som är mycket viktig med att färgerna skall matcha och att barnen inte går klädda i smutsiga kläder. I varje fall inte till dagis eller skola. 
Löjligt värre, jag vet.


Så funderar jag på vad allt jag behöver med mig på resan. Vad skall jag packa med mig? Hur skall jag klä mig? 
Finns det hårtork på hotellet? Kan jag sova ordentligt?
Har stress för att jag inte har andra skor förutom mina tennisskor. Har endast en rock, duger den? Du milde tid!


Jag är mästare på att stressa. Redan för små bagateller. Så nu vet ni att jag har en xlsupermegastress för ett par dagars resa! 
I mitt inre ruskar jag om mig själv! Come on!


Jag tycks finna problem överallt, också där det inte finns några!



"Worry is the interest paid on a problem before it occurs" ~Anne Hemphill~


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar