22 april 2012

Den blomstertid nu kommer... and I can´t wait!

Oj du kära vår - välkomnar jag dig igen!
Årets första "varma" och soliga dag. Knappa + 15 grader ute och nu har jag verkligen sommarfeelis! Tjohejssan!



Det är roligt hur vårt bostadsområde går "i dvala" under vintern. Man ser just ingen här på vintern. Allt är så tyst och folk bara sitter inne dagarna i ända. Förutom snöarbetet, förstås.
Idag, då det är årets första soliga och varma dag, så vaknar alla upp. Det är som en myrstack här. Det är biltvätt och däckbyte. Man hör mopeder och  motorcyklar. Barnen cyklar omkring eller är ute och har det roligt på gården. Ja, alla vill vara ute och njuta dagen till ära.
Sitter som bäst här och lyssnar på barnens glada skratt och tittar på barn som cyklar omkring iklädda t-skjortor, shorts och skärmmössa. 
Sommaren är på kommande och alla tycks vänta med iver. Likaså jag. Jag väntar på härliga dofter av blommor och träd, på värmen och på att inte behöva klä barnen med så förskräckligt mycket kläder. Det underlättar alltid jobbmorgnarna det ;). 


Jag var och rensade i blomrabatterna på förmiddagen. Det ger mig alltid lugn och ro, jag gillar att pynja med blommor och överhuvudtaget det att få sätta "fingrarna i mulden". Det är en slags terapi det också. 
Nu har jag igen miljoner idéer, både för utomhus och inomhus och kan inte vänta med att ta itu med allt! Det spirar och gror inom mig också, så att säga. 


Här inne skulle jag vilja slå på stort: nya tapeter, nya skåp i tamburen och i sovrummet, renovering av övre våningen. Det igen är en större grej, eftersom två rum skall delas så det blir fyra rum där uppe. Ett rum för varje barn. 
Skulle måsta ta mig in hos grannen vår, så skulle jag få en titt på hur övrevåningen kunde bli och se ut. Att få idéer. De har nämligen ett nästan identiskt hus med oss.
Nu krävs det bara action, säger denna "allt-skall-hända-precis-just-nu"- kärringen. 


Tjohejssan. This is life! 





"It's spring fever. That is what the name of it is. And when you've got it, you want - oh, you don't quite know what it is you do want, but it just fairly makes your heart ache, you want it so!" ~Mark Twain~

1 kommentar:

  1. Jag såg att din karl oxå hade vårfeelis när jag körde förbi, han kratta. Det är bara för skönt...

    SvaraRadera