15 april 2012

Diibadaabaduu, inget extra att skriva om nu

Dagen lider mot sitt slut. Har tillbringat denna dag vid fotbollsplan, tittandes på yngsta sonens fotbollsturnering. Tre spel, tre vinster och så vann han en fotboll till på köpet. Inte så illa, inte så illa må jag säga.


Fotbollsäsongen börjar, på allvar
Ja, man ser nog att jag har stått ut hela dagen. Vad jag menar är att jag är rödbrusig och det hettar om kinderna. Vårens första solbad! Nice face, man ser nog rött jo.


Äldre sonen har match som bäst, men tyvärr kan jag inte närvara då tösen plötsligt fick bajsbrådis och nu vill hon då inte och se på matchen längre. Kanske hon har fått nog av fotboll för idag. 6 h tycks väl räcka för en 2,5-åring.
Jag hoppas dock att min son inte tar illa upp och tänker att jag bara ville kolla brorsans matcher och inte hans, för så är det inte. Men med tösen, så är det nog inte att planera så mycket. Det är bara att ta stunden som den kommer... Men nästa gång, lilleman, nästa gång. 


Gonna hit the town!
I morgon jobb igen. Ny vecka, ny stress och nya äventyr. I väntan på fredag, då vi qvinns "will hit the town". Watch out, ya suckers!


Härligt att få tillbringa en fredagskväll med god mat och gott sällskap. Jag kan garantera att vi kommer att ha det så roligt; vi pratar mycket om allt och ingenting och det kommer inte att fattas glädje och skratt! Ja ni, det hörs där vi rörs! 
Kanske vi tar oss en liten finessfylla, vem vet - det återstår att se... 


Ha en skön fortsättning på kvällen, det skall jag också ha. Hoppas jag hittar på något vettigt att skriva om i morgon, idag tycks det bara bli diipadaapaduu. Who cares? Även de bästa skribenter kan visst lida av "tomt huvud" emellanåt?


"A bore is a man who has nothing to say and says it anyway"









1 kommentar:

  1. låter roligt ni ska ha så skoj, själv ska jag väsä ihop ett dop till lördagen puh stön stonk. lilla rosenknoppen ska få namn ;)

    SvaraRadera