1 juni 2012

S-E-M-E-S-T-E-R

Varför är det alltid så att sista dagen innan semester har man så förskräckligt mycket att göra på jobbet att man inte hinner hem "i tid"?


Jag hade bäddat bra för denna dag. Allt klappat och klart för semester. Bordet röjt och alla halvfärdiga jobb gjorda.
Jawohl. 
Jag tänkte tom. att jag kunde smita från jobbet tidigare, dagen till ära.


Men, det går ju aldrig som man tänkt och planerat.
Plötsligt rullade det in en massa mail och en massa förfrågningar och jag försökte sköta dem alla och fixa allt så gott jag kunde. Ville ha bordet tomt och alla förfrågningar skötta före jag stack iväg.
Jag jobbade på som en blådåre de sista timmarna. Hjärtat bultade, kinderna blossade och jag tittade på min klocka titt som tätt. Inte för att jag hade brådis hem, utan för att jag måste hinna iväg och söka dottern från dagis i tid.


När allt var skött tog jag snabbt mitt pick och pack, önskade alla en riktigt skön sommar och stack iväg.
På vägen hem satt jag och funderade på om jag verkligen gjort allt det jag borde gjort? Hade jag haft för brått? Hade jag gjort allt ordentligt? Lämnade jag efter mig en massa råddigågga?
Ja... nog är det jobbigt att bli på semester, det är det. Så mycket som skall fixas sista dagen innan semester. Efteråt sitter man och funderar om man tabbat bort sig med något?


Anyway, så NU är jag hemma och tänker nog belöna mig med en long drink eller två ivkäll. 
Skulle kunna ta mig en liten fylla också, men måste ju på pojkarnas vårfest i morgon klockan 8. Gäller ju förstås att vara till sin fördel, inte lukta gammal sprit och se sprängfärdig ut.


I morgon sjunger vi "Den blomstertid nu kommer" och välkomnar sommarlovet med öppna armar! 
Nu är det dags att koppla av. Att ladda batterierna inför hösten. Det kommer att behövas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar