23 juni 2012

Skrattsalva

Så sant så
Det finns ett ganska bra och enkelt botemedel mot stress, sorg, problem, dålig dag, annat negativt eller kanske bara för att pigga upp din dag. 
Det kan man använda när som helst och var som helst och till det krävs verkligen lite men det ger så mycket mera. 
Det är att skratta. Att riktigt skratta loss! Kanske kan vi kalla den för skrattsalva? För det är det ju, ett botemedel.


Att skratta gör inte av med problemen precis eller med sorgen eller med allt annat negativt, men det ger dig annat att tänka på. En massa nya krafter och ett gott humör - åtminstone för stunden.

Igår skrattade jag så förskräckligt, så tårarna rann. Kommer inte ihåg när jag skulle gjort det senast, men fan så bra det kändes! 
Jag tror jag lever länge på det... och på de goda minnen det för med sig. Känns bra. Pröva på det :)


Live and laugh, people, live and laugh!

1 kommentar:

  1. jepp de skönt att skratta, men jag har ibland svårigheter att hålla mej för skratt när man verkligen borde de, de kan vara lite pinsamt hehehe

    SvaraRadera