11 juni 2012

"I feel good"

Fanken så duktig jag varit idag, om jag själv får säga.

För det första, en liten joggingtur på morgonkvisten. Tungt var det, men så är det med allt i början. Pust och stön. 

Efter några månaders paus, så känns det som att börja om från början med jogging. Inte underlättar det precis att det "smygit" några tilläggskilon under våren heller...
Trodde jag skulle tuppa av vid ett skede... Jösses så konditionen gått neråt... Och jag är arg på mig själv för det, så jag piskar mig själv nu. Tävlar med mig själv. Piskar och sliter.
Men jag gjorde det ändå, för det lovade jag Katja Linnea.
Undrar om hon hållit sitt löfte??



Följande sak jag tog itu med var att rensa ogräs i våran trädgård. Det tog mig en timme och ännu är jag inte klar med det. Jag hamnade avbryta jobbet, för barnen behövde mat och minstingen behövde en tupplur.
Men gården ser bättre ut nu, jag kan nöja mig med det. 
Fortsättning följer i morgon, för nu har jag en släpvagn full med muld... som jag skall göra av med. 
Likaså väntar några buskar och trädplantor på att bli planterade. Dem knyste jag av mina föräldrar igår. 
Skall kanske ännu göra en sväng till lillbrorsan, snusa om han har växter jag kunde knysa?
Mina gröna tummar är igång! Ready to rock!


Sedan har jag ju gjort normalt hushållsjobb också: tvättat kläder, vattnat blommorna, fixat mat, rengjort en barnvagn som vi sålt, men som ännu inte "hittat hem". Den skall avhämtas i morgon.


Nu skall jag iväg på fotbollsträningar! Hoppas mina ben inte är alltför styva efter joggingturen...


Så... anammabanna om inte vågen visar mindre i morgon... då gråter jag blod!


Tills dess: Hasta la vista, baby!


2 kommentarer:

  1. Hördu, idag var jag och crossa: 25 minuter och 10 minuter lite styrketräning.
    Såg din karl med en skottkärra full med trädgårdsavfall så nog har du varit duktig. Hur mår dina ben? Kom ihåg att vara i skick på torsdagen.

    SvaraRadera
  2. Duktigt!
    Jawohl, jag har åxå varit duktig. Igår en skottkärra full, idag en igen.
    Men då mina ben är så jädrans sjuka från igår. Går inte riktigt att gå normalt...lite styv och så... men..nog blir d bra.
    Tänkte försöka mig på en liten länk i moron, men..vi får se. Just nu e benen ganska så olydiga.
    Ja ska försök va i skick i torsdag, så vi kan kicka some ass!

    SvaraRadera