4 juni 2012

Slut på ett äventyr

Igår sålde vi vår barnvagn.
Den är tre år gammal, men vi har använt den i endast 1,5 år. Den har alltså stått oanvänd i över ett år, så det var nog på tiden att den får ett nytt hem.

Först skall jag nog lite tvätta och putsa den, eftersom den är lite dammig och smutsig. Sedan skall vagnens nya ägare få avhämta den. 


Härligt att få den såld, tillika som det känns en gnutta vemodigt. Det är liksom blandade känslor.
Allting känns så slutligt - inga flere bebisar, inga barnvagnar, blöjor, vakande och tidiga morgnar. Bra eller dåligt? Hmm.
Tillika känns det nog som att "This is it", behövs inget mera. Jag har gjort mitt och nu är det bara att jobba hårt för att få barnen att bli ordentliga medlemmar av detta samhälle. Det är redan ett stort jobb, kräver mycket men om det lyckas så ger det mycket också.


Allt har sin tid, brukar jag säga, och så har detta babyäventyr också. 
För att låna min mans väns ord: "Inte är det meningen att ni befolkar hela landet inte".
Med detta ville han säga att han tyckte fyra barn är nog, andra kan också dra sitt strå till stacken ;).

Så visst ja, jag ger över denna uppgift till någon annan som behöver det mera.
Jag är lycklig. Jag har fått allt det jag önskat och mycket mer. Vad annat kan man begära?

3 kommentarer:

  1. Jaa-a, måste nog säga att du har 3 helt ljuvliga o helt annorlunda gullungar <3 Alltså menar att det är stor skillnad till så tankesätt som "toteutus" hos barnaskaran :) N = Mamma, M = Pappa o T = vad mamma viljat vara, hih hih :) puss på alla <3

    SvaraRadera
  2. Själv tyckte jag mest det var skönt men nog oxå lite vemodigt. Kände mej oxå lite gammmal. Men vilket arbete att få dem till vettiga människor.

    SvaraRadera
  3. 3????????? hon har ju 4,oftast som jag ser det, de som min karl sku säga att han har bara 4 ungar för att den första int e hans, stryk sku han få då, de bra neppis när man kan bestämma sej at nu e de bra med ungar, då börjar man liksom njuta mer av det, jag har bestämmt mej nu med att inga flera hihhiihi de liksom omöjligt, när rören e avklippta. kiva att du fick vagnen såld, den va ju super fin. syns

    SvaraRadera