14 juni 2012

Min nya solstol

Idag har jag haft en lite slöare dag, efter många dagar med trädgårdsarbete. Detta dock inte frivilligt.
Gubben åkte iväg till jobb med våran bil idag, så jag kunde inte göra det jag hade tänkt: nämligen åka iväg till Plantagen för att köpa krukor till några av mina blommor. Så istället har jag haft en "ledig dag" från allt, trots att jag nog har en liten stress på - vill få allting klart. Blir det klart någonsin, det vet jag ej. Jag tycker jag har pynjat med våran trädgård ända sedan vi flyttade hit, år 2005. Men roligt är det trots det och jag får huvudet nollat meddetsamma.


Någon nytta har jag dock gjort idag: jag har hittat en ny "solstol". Vi har inga solstolar eller "lepolasse" för tillfället och de är på "Måste skaffas"- inköpslistan. Men nu hittade jag ett substitut: Trampolinen! Och detta kom jag på helt i misstag, då jag för en gångs skull klev upp på trampolinen för att leka med mina barn, vara med och guppa lite ;). 
För det första så skyddar skyddsnätet mot lite blåst och mot nyfikna grannar... lite i varje fall. 
För det andra så tar solen jättebra på då man ligger på trampolinen. Trots lite blåst, så känner man endast en liten bris. Det är bara att steka sig. Som känt är, försöker jag ju bli av med mina zebra-ränder på kinderna.
För det tredje så blir man inte lika svettig av att ligga på trampolinen, som man blir av att ligga i solstolen, eftersom det ju finns tomt under dig och vinden slipper lite och "vädra" - skönt!
För det fjärde så får man trampolinen att gunga lite, om man bara vill, ifall man inte vill ligga helt still.
Det är bara att ligga och njuta.


Så började jag ju förstås fundera på att om man riktigt vill, kan man ju lägga en liten cykelkorg att hänga på kanten av trampolinen. Ni vet, sådan där liten cykelkorg som finns på barncyklarna?
Där kan man ju ha sin telefon, solkräm eller dricka. Eller en tidning, om man så vill. Ah, den perfekta solstolen!
Kan nog hända jag erövrar den snart ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar