9 juni 2012

Trög, trögare, trögast - jag

God morgon!
Är den god? Hmm...
Skickade just iväg en gosse på fotbollsturnering. Vädret var det vackraste.
Nu är det fullt med gråa moln på himlen... solen har försvunnit. Ser ut att bli regn.


Idag är vi bjudna på fest, grillfest.
Jag är lite i valet och kvalet, skall jag fara eller inte?
På ett sätt skulle det nog vara roligt att träffa och bekanta sig med nya människor, men tillika så tycker jag att jag inte orkar lägga på mig mitt "Hej, så trevligt att träffas"-face idag.
Likaså skall barnvakt fixas. Och så blir det att fundera på vad man skall ha med sig på grillfesten, förutom gott humör. 
Vem alla kommer på festen? Kommer det att bli boring? Hur skall jag komma hem? 


Ja... Jag stressar alltför mycket om småpotatis, det är bara så. 
Jag är heller ingen festprisse och trivs heller int bland "nytt folk". Menar där en del redan känner varandra från förut och jag anländer på plats och känner egentligen ingen. 
Det är så himla trögt och energikrävande att bekanta sig med nya människor. Att försöka ge dem den bästa bild av sig själv.
Ja. Jag är nog ganska trög och torr människa jag. Det kan man inte undgå.


Jag märker också hur jag påverkas av vädret: då det är soligt och vackert är jag helt - tjohoo, let´s go for it! När det är mulet, grått och regnigt då blir jag helt tvärtom: ingen som helst lust. 
Vädermänniska. Ja. Det är jag det.


Hur det blir ikväll, det återstår att se. Just nu känns det rätt så blää...


"Basically, my life is so boring, it´s embarassing" ~Hugh Grant~

1 kommentar:

  1. ja e också definitivt en vädermänniska om de fint o passligt varmt så mår jag finemang ;) ha skoj om du for :)

    SvaraRadera