17 juni 2012

En regnig sommardag

Idag har det regnat, mer eller mindre hela dagen. Jag välkomnar regnet, för det behöver mina nyplanterade buskar och träd.
Likaså behöver jag "en dag inne" också. Lite motvilligt dock, skulle ju helst av allt bara vara ute. Men huset behöver mig också det märker jag. Ingenting tycks hända av sig själv här inne heller. Tyvärr.


Då det är soligt och varmt har jag inte lust att sitta inne, städa eller hålla på och greja inomhus - nej, då vill jag vara ute. 
Sommaren är så kort så man skall njuta av varje solig dag, man hinner nog sitta inne hela vintern sedan... om man så vill.
Ja och med detta tankesätt så har jag ju spenderat min tid utomhus nu i två veckors tid. Detta igen gör att det inomhus ser mindre fräscht ut. 
Men idag har jag fixat och grejat här inne och i morgon skall jag fortsätta. Förstod det lovas regn till i morgon också? 
Men efter morgondagen är jag nog redo att ta emot soliga och varma dagar igen. Har ännu några buskar att plantera... och vill gärna vara ute. Så är det bara.
Vi skall njuta av sommaren, gó vänner :)


"Summertime is always the best of what might be" ~Charles Bowden~






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar