12 juni 2012

En glimt från det förflutna

Uuhh la-laa, det säger jag bara.

Var mitt i mitt trädgårsprojekt på morgonen. Rensade ogräs och torkade svetten från pannan. Iklädd mina trädgårskläder... det vill säga urslitna, smutsiga kläder.

Då dyker min första kärlek upp!
Och jag.... helvetica ändå! Oh shit minsann!
Där står jag svettig och eländig och går igenom hela mitt liv på några sekunder! Och tänker på mina kilon! Och på mitt utseende just då!

Jösses så jag känner mig generad. Oj Gudars skymning så jag känner mig generad! Men där står han.
Jag vill sjunka genom jorden.


Ja-a, jag blev förtjust i honom redan då jag var 6 år gammal, så det är ju snart 30 år sedan. Då gick vi i dagis. Ja, jag vet - jag var tidig av mig jag ;).
Jag kommer så bra ihåg hur han höll min sida då dagisets andra flickor mobbade mig och ropade elaka saker till mig. Han var den enda som pratade med mig och höll mig sällskap, genom hela dagistiden...och hela lågstadietiden.
Det jag minns extra bra var då han hade varit på en resa till Sverige med sin familj. När han sedan kom till dagis, hämtade han med sig ett litet parfymprov, en sådan där liten, liten flaska - och gav den till mig!
Oj, vad jag njöt då jag såg de andra flickornas avundsjuka!


Jag var alltså förtjust i denna kille redan i dagis och hela lågstadietiden, men det blev nog aldrig något vidare mellan oss. Vi var bara jättegoda vänner. 
Okej, nog sved det lite då han sällskapade med min bästa vän... eller någon överhuvudtaget, för jag tyckte ju han var min. Fast inte på det sättet, men ändå. Han var min bästa vän.


Vi gick på samma klass ännu genom hela högstadiet, men efter det såg jag honom inte längre, våra vägar skiljdes åt. 
Och nu stod han här! Det var som en liten flashback genom tiderna...
Men det var faktiskt roligt att se honom igen trots mina kilon, mitt föråldrande och mina smutsiga, slitna kläder. 
Detta var min barndomsvän, en sann en.


Ja... och om ni undrar vad han gjorde här så var han nog helt i arbetets tecken ;).





1 kommentar:

  1. ja visst e de trevligt, har själv varit med om det mer eller mindre, jag har säkert älska så många, så man ser dom ju rätt ofta ;)o nr man ser ut som man sku va gravid hela tiden så e de inget att förklara heller, de bara att leka att man e de, om man int e o festar förståss. de hjälper int mera att spänna in heller,

    SvaraRadera