19 juni 2012

Drömmen om Indien

I natt drömde jag att jag var i Indien med några jobbkompisar. Det var alltså en jobbresa. Men Indien! Jag som aldrig ens tänkt på att åka till Indien. Men nu var jag där.


Jag minns jag stod och pratade med några lokala kvinnor i en park. Jag minns jag tänkte att de var helt som vem som helst annan, verkligen trevliga. Sedan gick jag iväg till vårt hotellrum, eller vad man nu skall kalla det. Ett rum på en gård?
På vägen dit, mötte jag många förundrade blickar av män. De stod samlade vid vägen.
Jag var lite rädd för vad de tänkte, lite rädd för att gå där ensam. Jag var ju en vit kvinna, klädd i caprijeans och t-skjorta. Mycket bar hud. Och ingenting värd i deras land.
Jag snabbade på stegen. Tillika slog det mig: Jag har inget pass! Hur i helvete har det varit möjligt att få resa utan pass? Och hur i helvete skall jag ta mig hem? Jag tror nog de har strängare regler i Indien... tänkte jag. Kallsvetten började rinna. Här vill jag inte bli, jag vill hem!


Till slut var jag framme vid vårt "rum". Vår dörr. Där stod jag och väntade på de andra. Smått rädd. 
Till slut såg jag en jobbkompis komma springande halvnaken. Hon hade tagit av sig sin blus och sprang med den som skydd för sina boobs. Jag såg på hennes rygg och märkte hon fått lite sol, för det var en jättestor vit rand på hennes rygg. 
Tolka mig inte fel, ingen hade gjort någonting åt henne, utan hon sprang utan blus helt utan orsak. Varför vet jag inte.
Sedan väntade vi ännu på en tredje jobbkompis. Hon uppenbarade sig efter en stund. Hon hade köpt choklad och var därför lite sen.
Vi pratade ännu om hur jag skall ta mig hem därifrån, utan pass. Det kunde bli en aning knepigt. Jag minns hur rädd jag var. Tänk om jag inte fick åka hem?


Där slutade min dröm. 


Kom jag hem därifrån det vet jag inte. Som tur är, vaknade jag hemma i varje fall ;). Skönt.


En sång från tiderna...

2 kommentarer:

  1. ha-ha-ha. Helt crazygt. Men hem kom du tydligen.

    SvaraRadera
  2. hahahahah kanske indien hörde ti eu att du int behövde pass, helt sjuka drömmar ibland,sku va kiva att veta vad dom betyder

    SvaraRadera