13 juni 2012

Mvh, Kotletten

Varje sommar, precis varje sommar samma sak! Jag bränner mig i solen.
Först brände jag ansiktet för några veckor sedan i en fotbollsturnering. Väldigt fix som jag var så hade jag ju målat stridsmålning på kinderna, två streck på vardera kind... så jag har fått lida av några ljusa ränder på kinderna efter det. Och gissa om jag fått höra om saken på både jobb och fritid!
Nu börjar det så småningom se bättre ut - mera sol bara så snart ser jag inte längre ut som Racing stripes, det vill säga som en zebra i en barnfilm.


Idag har jag pynjat i våran trädgård hela eftermiddagen: planerat och planterat. Det var lagom varmt i solen, så det var roligt att jobba i trädgården. Det bästa är ju att se resultatet av mitt jobb.
Ja, och igen har jag fått en skottkärra full med trädgårdsavfall. Jippii!
Så idag har jag då brännt bröstet (inte brösten dock,till all Guds tur) och ryggen. Jag lär mig aldrig. Aldrig.


Jag märker det oftast först på kvällen, liksom nu. Nu är jag så röd och grann och det är säkert väldigt roligt att sova i natt kan ni tro. 
Det värsta är ju att det är ingen nätt solbränna. Jag var ju iklädd topp och capri-byxor. Så det är visst dem jag måste ha på mig resten av sommaren ;).


Ja-a, nu jag känner mig som en fläskkotlett. Well done.


"Sunburn is very becoming, but only when it is even - one must be careful not to look like a mixed grill" ~Noel Coward~



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar