3 juni 2012

En stinkbomb i min säng

Inatt har jag legat och luktat på pruttlukt... hela natten.
Min man har varit i Stockholm hela veckoslutet, så våran 10-åring har fått sova i vår säng.
Jag vet inte vad han har ätit igår, men det luktar något så förfärligt - ruttet ägg. Hela natten har vi fått avnjuta världens härskigaste lukt.
Det känns också som om huvudet inte fungerar som normalt, efter att ha blivit förgasad hela natten. Det är lite slow motion i tankesystemet idag.


Jag vaknade tidigt på morgonen, för vi skulle iväg på fotbollsturnering. 
Stängde dörren till vårt sovrum, så jag inte skulle väcka gossen för tidigt.
Nästa gång jag gick in i sovrummet, borde jag nog haft en gasmask på mig. 

Stanken var något så förfärlig, att jag nog hamnade ta upp fönstret för att vädra lite.
Hur kan någon så liten lukta så fruktansvärt illa? Och vad har han riktigt ätit?
Gossen bara skrattade då jag sade till honom att han luktar kloak. 


Stanken har fortsatt längs med dagen. Också i bilen. Där är det ju värst, för man slipper inte undan stanken, förutom genom att hålla sidofönstren uppe. Inte så nice när det regnar precis, men man kan ju inte kasta sig ur bilen i farten heller... Tuta och kör, alltså.


"Where there is a stink of shit there is a smell of being"
~Antonin Artaud~

2 kommentarer:

  1. Ha-ha. Hysteriskt. Bra på taktik på fotbollsplan. Han gasar ihjäl motståndarna.

    SvaraRadera
  2. jo hahhahah min pappa sa alltid att skit ska lukta skit, annors e de nå¨go fel ;)

    SvaraRadera