6 juni 2012

Små, glada överraskningar

Ibland är det småsaker som får en på gott humör.
Ett leende, vackra ord eller rentav någon vacker gest.
Någonting positivt som piggar upp din dag och som får dig på gott humör.


Idag, då jag öppnade postlådan, fick jag se ett tjockt kuvert. Ett litet paket, alltså. 
Jag stod med det lilla paketet i hand, kände på det och försökte hitta avsändare: Sonera.
Vad är det Sonera skickar mig? Jag har inget beställt. Hmm... 


Jag gick snabbt in och rev upp kuvertet.
Förvåningen var stor då jag fick se en fjärrkontroll! What? Jag har inte beställt en sådan!


I kuvertet fanns också ett brev av Sonera.
Där förklarades det att Sonera har lagt märke till att denna fjärrkontroll, denna modell, har något typfel. 
För att hålla sina kunder nöjda och ge dem den bästa service, så skickar de för säkerhets skull en ny fjärrkontroll till oss. Vi får ha den som reserv, eller byta ut den, men vi behöver inte skicka den gamla tillbaka. 
Wow! Detta kallar jag kundservice. 


Idag kan jag säga att just idag är jag nöjd med Sonera. 

"Don't expect things to happen. It's better to feel surprised, than be disappointing."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar