13 maj 2012

Trevlig morsdag

Vaknade klockan 5. Ett snabbt besök på toa. Tillbaka i säng.
Vaknade klockan 6. Suck. Vad skall jag hitta på? Hur skall jag få ett par timmar att gå snabbare?
Försökte sova...  Halv 8 steg jag upp och klädde på mig, medan alla andra sov.
Kikade ut genom fönstret, såg ut att bli en solig och vacker dag.


Hmmm.... hur var det med morgonkaffe på säng? Hur länge skall jag vänta?
Min man vaknade och skickade mig tillbaka till sängs. Han skulle väcka barnen och deras vana trogen, skulle de iväg och plocka vitsippor till morsdag. Till mig.
Hjälpte inget annat än tillbaka i säng, låtsas sova... och vänta.


De är alla så gulliga när de viskar och försöker hålla tyst. Jag hör hur de fixar mig morgonmål. Så kommer de... 
"Mamma", viskar de försiktigt.
Jag låtsas vakna och se häpen ut.


Jag får vitsippor, kort, självgjorda blommor av gossarna, ett armband av min dotter och kramar av alla mina barn. Av min man får jag ett presentkort till Lindex.
För att inte glömma breakfast in bed. Allt perfekt, förutom att jag fick te i stället för kaffe ;). Men detta är endast en bagatell. Det är ju tanken som räknas.
Känner mig lycklig, omringad av min kära familj.
Morsdag, dagen då jag känner mig speciell och viktig. Ihågkommen. Uppskattad. Den är guld värd. Den är extra speciell. Full av kärlek.


Idag skall vi åka runt och fira våra mammor, far- och mormödrar. För att inte glömma svärmor ;).
Tyvärr kan jag inte längre fira min mormor eller farmor, de förgyller himmelriket. Men jag kommer att äga en tanke till dem båda, lyfta mina ögon mot himmelen och önska dem en riktigt trevlig morsdag. Detta gör jag varje år. 



Med önskan om en riktigt Trevlig Morsdag! 


2 kommentarer:

  1. Hejsan,
    Glad morsdag. Morsdagen är jättekiva högtid tycker jag. Det är bara för oss mammor att luta tillbaka och njuta av uppmärksamheten. Vi själv behöver inte göra ett skvatt bara bli palvade.

    SvaraRadera
  2. ja visst e de så kiva me morsdag, man blir lite extra omtuttad. min 15 årige son hade själv gjort av keramik o målat en miniaskopp ti mej, tänk att han ennu tänker på mamma när de morsdag.Nice sen finns de ju nog också kvinnodagen, bröllopsdagen födelsedagen o fredagen höhöhö de min myskväll :)

    SvaraRadera