5 maj 2012

Min flippande navigator

Jag skaffade navigator för ett par år sedan, så jag lättare kunde hitta de platser jag hamnar köra till när det gäller pojkarnas fotbollsturneringar och matcher.
Tänkte det är så mycket enklare att använda navigator än att googla och printa ut papper eller att skriva vägbeskrivningar för hand varje gång då man skall iväg till någon plats man inte tidigare besökt. Jag var lycklig med min navigator, men lyckan min varade endast ett år...

Allt var frid och fröjd till en början. Jag njöt av att köra medan min vän, navigatorn, lugnt berättade mig hur jag skulle köra för att hitta fram.
Jag var lugn. Nöjd. Inga problem. Bueno!


MEN, så började den krångla. Det var förra sommaren. 
Jag skulle iväg till Kyrkslätt på pojkens fotbollsturnering. 
Packade barnen i bilen och iväg. Resan började bra, men rätt som det var så flippade navigatorn. 
Det enda den kunde säga och visa, var att jag skulle ta mig till närmaste polisstation för att få hjälp. 
Jag var, "in the middle of nowhere" och förstås fick jag panik! Bilen full med barn och en tight tidtabell. Jag hade inte tid att tappa bort mig, för vi var redan försenade!
Ringde min man och förklarade vad som hänt, förstås var jag helt "all over the place" vid det skedet.
Han undrade var jag var och det enda jag kunde berätta var hur det såg ut runt omkring och vad det stod på skyltarna. Men min man kunde ju inte hjälpa mig via mobilen, och det hjälpte heller inte att jag tog varv och hade panik.
Som tur var, hade en av pojkarna med sin mobil, vilken igen hade navigator. Så vi använde den... och hittade fram till slut. Fan vilket elände! 


Nu håller vår navigator på med detta hela tiden. Den går inte att använda och jag vet inte vad jag skall göra för att få den att fungera. Den har sagt upp kontraktet och blivit skitsofren. Den vet inte vad den vill... Den säger vad den vill och visar vad den vill. Den hittar ingenstans längre. Inte ens ut från vår lilla stad.


Snart är jag så "fed up" på detta att jag skaffar en ny! Hatar när något inte fungerar som det skall. Murr. 


Om du hör detta, o käre navigator, så vet du att snart är du min X för jag gillar inte när du opponerar dig mot mig hela tiden! 
Jag vill ha min allvetar-navigator tillbaka! Jag behöver dig! Come on! Get over it and get started! 


"Om en blind leder en blind, så faller de båda i gropen."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar