22 maj 2012

...och semesterlängtan

Oj. Endast 1,5 vecka kvar och så är det slut på skolan. Slut på dagis. Barnens semester börjar, likaså min! Vad härligt det skall bli!
Inga tidiga morgnar, eller om det är tidiga morgnar så är det av egen fri vilja - inte för att klockan ringer till jobb och skola. Skönt!


Jag väntar på de morgnar jag kan ta en kopp kaffe och gå ut på terassen i morgonsolen. Läsa tidningen och ta det lugnt. Njuta av morgonen i lugn och ro. Lyssna på fåglarnas kvitter och bara njuta av lugnet. Att bara få vara. Bueno!


Ja, jag är verkligen redo för semester.
Det är det vackraste väder därute och jag skulle vilja pyssla i trädgården. Planera och plantera. Fixa våran gård med träd och blommor. Få det mysigt.

Jag skulle också vilja få vårt hus fixat, inomhus alltså. Sådant vi planerade att göra då vi flyttade in, för typ 7 år sedan... och som ännu inte blivit gjort. Aaah, miljoner idéer och full av energi!
Soon, my dear, soon....
Flipfloppare - mina favoriter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar