9 maj 2012

Bacillus in Da Haus

Jaiks. Vem har skuffat en kaktus i min hals? Så känns det i varje fall.
Det kliar i halsen och det känns som om jag skulle ha ett stort äpple i halsen. Nej, inte Adamsäpplet, utan ett riktigt äppel. Det är illa att svälja och tar sjukt. Hostar till ibland.

Kroppen värker, jag är trött. Ögonen svider. Just nu skulle jag ha lust att ta en tupplur...

Men man kan ju försöka tänka positivt: jag borde ju inte kunna smälla i mig så mycket då!
Och om smaksinnet till en del försvunnit, så borde jag inte äta choklad heller. Vad är det för vits att äta choklad och inte känna smaken av den? Att inte kunna njuta? What a waste.
Nja, come on - jag sa ju "borde"

På riktigt har jag nog ätit helt som vanligt, lite långsammare kanske, men helt som normalt. Jag vet ju vad det jag äter smakar, så det går ju av gammal vana.... eller ovana.


Kan jag få be om att denna "Bacillus" hoppar över till någon annan? Just nu har jag inte tid att ligga sjuk, har kalendern fullbokad. 
Snart iväg och föra äldre gossen på fotbollsträningar, sen iväg på skolans föräldramöte.  Hemma är jag kanske halv niotiden. Hoppa i duschen och i säng. 
Så är denna dag/kväll slut. 


I morgon styr jag kosan mot St Michel. Träff kl 6.30 - hemma kl 18. Ja. Blir inte brist på något att göra här inte. Som sagt, kalendern är fullbokad. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar