24 maj 2012

I natt jag drömde...

Sov gott, vackra drömmar!




Jag brukar drömma mycket. På natten. Inte dagdrömma.
Jag brukar också komma ihåg det jag drömt, och ibland kan jag inget annat än att fundera på varifrån mina drömmar har kommit?
Har jag tänkt på något/någon extra? Stressat över något? 

Det sägs ju att drömmarna vill berätta oss något, men så dum i huvudet är jag nog att jag fattar inte vad jag borde förstå.





I natt drömde jag att jag var i Sibbo. Jag vet inte var där, men hemma hos någon väninna.
Där träffade jag en yngre kille, han var snygg som bara den med sitt ljusa, lite längre hår och snygga klädsel. Sexy.
Problemet var att han var kortare än jag.
Det fixade jag ju med att ta av mig mina högklackade skor - det hjälpte åtminstone lite. För stunden.


Följande problem uppstod när jag frågade honom vad han har för horoskopmärke.
Svaret var: Tvillingarna! Han var född den 9.6.
Jag suckade stort och tänkte för mig själv att "Okej, det var det då. Zoronoi!". Honom kunde jag inte sällskapa med, för Tvillingarna passade inte ihop med mitt eget märke. Varför öda tid på något som ändå inte skulle lyckas?
Men så tänkte jag att varför skall jag alltid vara så kritisk? Låt gå denna gång - den som inte vågar, vinner inte! Nice. 


Så vandrade vi iväg längs landsvägen. Hand i hand. Nykära. Ja, det går snabbt framåt i mina drömmar ;).
Vi skulle på Unelma Cuppi! Det skulle spelas ute på en åker och till min stora förvåning så fanns det en halv meter med snö på åkern. Lite var det plogat så man kunde urskilja en spelplan där skulle vi spela.
Jag tog min mobil och ringde till en av mina lagkamrater och berättade att det fanns en halv meter snö i Sibbo - hur skulle vi nu kunna spela? 
Likaså kunde man se slaskpölar här och där och jag var verkligen inte hemskt inspirerad av att falla omkull i en sådan inte. Och vad skulle jag ha på fötterna? Skorna skulle ju bli dyblöta och det skulle inte kännas vidare trevligt det heller.
Och hur kunde det vara så stor skillnad mellan Sibbo och Borgå: i Sibbo var det vinter, i Borgå var det sommar!
Men.... vi var ju på Varggränsen.


Detta var min dröm i ett nötskal.


Det är sant att jag aldrig har kunnat sällskapa med kortare killar än jag själv. 
Likaså har det alltid varit väldigt viktigt för mig, att killen skall passa ihop med mig redan med tanke på horoskopet.
Och Unelma Cuppi närmar sig.
Så en gnutta sanning fanns det nog i drömmen, men vad den ville säga mig - det vete fanken!
Men killen kunde jag väl ha träffis med nästa natt?? ;)


"You see things, and you say: Why? But I dream things that never were, and I say: "Why not?" ~ George Bernard Shaw ~







4 kommentarer:

  1. Ha-ha. Drömmar är roliga. Helt underliga.

    SvaraRadera
  2. hoho ja drömmar, jag drömde igår at de smög nån in genom vårt sovrumsfönster som säkert sku göra någo illa, jag vakna av att pucko försökte in genom springan i fönstret de va kusligt, kommer o kolla fotisen vid någo skede, you go pinkys ;)

    SvaraRadera
  3. Hej

    Ja drömmar är det tredje bästa som finns.Själv dagdrömmer jag mest. Om att åka till Alaska och vaska guld. Eller åka genom USA på Route 66 med Harley och min son, äta hot chicken wings etc. Ofta återkomnmer drömmen om att flytta till landet, med hela familjen, och leva lite lugnare på vad jorden ger.

    SvaraRadera
  4. Hej

    Ja drömmar är det tredje bästa som finns. Själv dagdrömmer jag mest. Om att åka till Alaska och vaska guld. Eller åka tvärs över USA på en Harley med min son. Route 66 och äta hot chicken wings etc. Ofta återkommer drömmen om att flytta till landet och ta det lite lugnar med familjen och leva på vad jorden ger.

    SvaraRadera