13 oktober 2012

"What are words"

Jag vill dela med mig en sång. Jag önskar ni lyssnar på orden, ser noggrannt på videon.
Förutom att Chris Medina har en underbar röst, är denna sång och dess ord någonting som borrar sig långt in i en. Får en att tänka.
Jag kan inte låta bli att fälla en tår varje gång jag lyssnar på denna sång. Den är så stark och så fin. Och så full med äkta känsla, direkt ur hjärtat.



Detta är Chris Medina, med sin första singel "What are words". Den handlar om honom och hans flickvän, som råkat ut för en bilolycka. Hon hamnade i koma och det meddelades att hennes liv inte skulle gå att räddas. Chris fortsatte hoppas och han vakade vid hennes sida. Efter en och en halv månad vaknade flickvännen, dock med hjärnskada. Detta förändrade både Chris´och hennes liv.
Pointen i sången är, som Chris Medina sjunger: "Vad är ord, om man inte menar vad man säger? En hurdan man skulle jag vara om jag lämnade dig nu, då du behöver mig som mest?"



“Words mean more than what is set down on paper. It takes the human voice to infuse them with shades of deeper meaning.” 
~ Maya Angelou ~


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar