16 oktober 2012

En jävlig morgon

Igår var igen rena rama mardrömmen.
Jag vaknade med en attans sjuk hals och huvudvärk.
När jag skulle väcka våran tjej, så var hon såååå trött och hade ingen som helst lust att vakna och allt var från rumpan. Gråt och skrik. Det var igen en strid mellan två envisa qvinns.


Svettig och försenad körde jag iväg mot dagis. Väl framme kollade jag noggrannt var jag skulle parkera... och till sist parkerade jag mitt stora vrålåk längs med vägkanten.
Förstås kollade jag först att jag hade mycket rum framför och bakom min bil, så jag skulle slippa iväg lättast möjligt. 
Så fort jag hann ut ur bilen, kom en herreman med sin fina bil och parkerade riktigt fast i kofångaren där bak. Okej, no problem, fast jag svor till... inom mig.

Så följde jag dottern in till dagis och när jag kom ut på parkeringen, såg jag en annan herreman parkera sin bil riktigt fast i min kofångare där framme! Jag kände hur ilskan steg inom mig. Jag kokade!
Jag satte mig i min bil och försökte vrida mig ur det lilla hålet de där machomännen hade lämnat mig i. 
Det blev lite backande och lite ruckande, men jag slapp nog därifrån - ingen skadad, alla bilar hela! Eat shit, motherf***ers!

Jag kunde inte tänka annat än att någonstans fanns säkert en dold kamera, och detta kommer säkert i "Just for laughs"... i den finska versionen alltså.
Machomännen ville väl se hur en kvinna lirkar sig ur en sådan situation! Kanske jag snart ser mig i You Tube?

Hela vägen till jobbet fick nog alla världens karlar höra sitt!
Don´t mess with this mama!



2 kommentarer:

  1. Touchee! Vitsi vad det låter bekant det där. I alla fall när ungarna var små och det var brått. Kan säga åt dej att morgnarna blir lugnare när de små blir större.

    SvaraRadera
  2. I hope soo, e ennu bara hem, men vill endå int hinna eller kuna parkera, hot diddle damn ;)

    SvaraRadera