7 oktober 2012

...och jag gjorde

Igår hade jag min vilodag, idag har jag satt sprutt på och fått nästan allting gjort. Semlorna har dock blivit obakta, men huset är städat, kläderna vikta i skåpet, två maskiner med tvätt har rullat på och en maskin med disk.
Och nu är jag klar! Äntligen. Fötterna på bordet! Let the weekend begin... Ja, men i morgon är det ju redan måndag! Igen!
Vart försvann veckoslutet?

Anyway, medan jag gnuggade på i köket, slog mig tanken: "Jag är långt ifrån en perfekt mamma. Hur i jäkeln hinner alla mammor med allt? Jag hinner bara inte och så ser det ut här hemma också. Hur i fanken hinner mammorna med allt, ja jag bara undrar?!"
Jag kände mig rätt så usel och fick en liten stress av att jag inte är perfekt. 

Är det meningen att mammor skall hinna med jobb, att sköta barn och hobbyn, hemmet och skolan och alla andra plikter de har? Hur räcker timmarna till? Energin? Säg mig det, ni kloka qvinns.





"På den sjätte dagen vilade hon och på den sjunde dagen fullbordade hon sitt jobb. Och hon såg på allt hon hade gjort, och se, det var mycket gott.
Ja... idag var denna lilla mamma rätt nöjd med sig själv. Idag hade hon varit en aning perfect. Om ens för en dag. Amen".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar