28 oktober 2012

Kommunalval på G

"Jag lovar att sköta just det som står ditt hjärta närmast. Jag lovar hålla det jag sagt. Du kan lita på mig, så ge mig din röst!"
Ja, nu är det slut på kampanjerna - idag gäller det! 
Och idag har jag gett min röst. I kommunalvalet.

Det är alltid lika svårt och jag bestämmer mig typ just innan jag går in för att rösta.
Detta år hade jag väldigt svårt att hitta rätt kandidat... eller ens någon kandidat jag kunde tänka mig, men nog fick jag nerplitat något på min röstsedel ändå. Nehej, det blev inte Musse Pigg eller Kalle Anka, utan en riktig människa.

Nu är det bara att vänta och se om "hen" kommer in? Och om "hen" gör det "hen" lovat och som "hen" pratat för?
Nja, till sist och slut så kan en människa inte ändra på allting. En människa kan inte sköta allt. Men en människa kan få sin röst hörd. Genom "hen" hoppas jag att jag skall bli hörd.

Mvh,
Lilla jag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar