11 oktober 2012

Little Miss Teacher

Nyss hemkommen från jobbet, sitter jag och lyssnar på min tjej som leker. Hon har radat upp sina dockor på några stolar och sitter själv framför "gruppen" och läser samt sjunger som en riktig lärarinna.
Alltid emellanåt hör jag: "SITT NÄTT!"... och så fortsätter hon sjunga för fulla lungor. "SITT NÄTT!", hör jag igen.
Jag frågar henne om dockorna är dumma och hon svarar "Ja! SITT NÄTT!", och så fortsätter hon sitt sjungande.

Kan ju inte låta bli att tänka att detta kommer nog från dagis.
Tillika undrar jag om dagistanterna ryter lika hårt till barnen, som hon till sina dockor?! 
För någonstans kommer ju detta nyinlärda sätt ifrån...

Hon brukar också lämna dockor lite här och där: på badrumsgolvet, på vindstrappan. 
När jag sedan frågar henne vad dockorna gör där, så är svaret: "Dockorna har varit dumma!". Så går hon fram till sina dockor och säger "Fy! Docka dum!" och viftar med pekfingret framför deras näsor.
Efter detta rytande och fingervisande, så tror jag nog dockorna har skiten i brallorna. Det skulle jag ha, i varje fall. 
Inte undras på att dockorna sitter knäpptysta ;)...






1 kommentar:

  1. Voj, tusan vad hon är prima. Si nu till och bete dej så att du inte får en tillrättavisning av fröken;)

    SvaraRadera