6 oktober 2012

Jag borde...

Jag har alltid stora planer för veckoslutet, men oftast går det inte som jag tänkt.
Jag tänker nu på gårdagen, då jag skulle äta gott och titta på tv-serier. Smått myspys med familjen.

Nja, godis åt jag nog, men jag somnade mitt i filmen. Nu vet jag då inte hur den slutade, och det tar mig i huvudet. 
Om myspys med familjen, så hade min man korgbollsmatch, så han var inte hemma överhuvudtaget. Barnen valde hellre att hålla sig i övre våningen och spela och Gud vet vad... så min myspys hade jag för mig själv, en liten stund, förrän John Blund kom och tog mig med...
Nice. Vilken myspys... PAH.

För denna dag planerade jag städande, men hann bara med att städa skåpet där vi har skor. 

Några plastkassar fördes till UFF, en plastkass till grannen och fotbollsskor till loppis. Där var det jag gjort idag. 
Sen tog jag en tupplur, vilket jag inte brukar. 
Det var förstås meningen att jag skulle sätta minstingen på dagsvila, men det var jag som somnade. Hon lekte snällt i sitt rum.

Nu är jag, om möjligt, ännu tröttare och känner mig ännu latare. 
Jag BORDE städa.
Jag BORDE lägga på tvättmaskinen samt vika in kläder i klädskåpen.
Jag BORDE baka semlor.
Jag BORDE titta på den där filmen jag lånade av en vän för snart tre månader sedan.
Jag BORDE så mycket... men det är ju en dag i morgon också. Eller hur?



"Underskatta inte värdet av att göra ingenting,
av att bara ströva omkring alldeles ensam,
lyssna på allt som man inte kan höra och bara ha det bra"
-  NALLE PUH -




1 kommentar:

  1. tack grannen för skorna dom var ju som nya. lite stora ennu, men snart kan dom ha dom, jag vet känslan när man borde en massa grejor, men när de int nappar så nappar de int ;)

    SvaraRadera