19 oktober 2012

Solsidan rules!

Eftersom jag inte riktigt har tid att titta på tv på vardagarna, så har jag börjat "banda", rättare sagt spara, en del program... som jag kan titta på då jag har tid.
Oftast har jag inte tid, och mina program försvinner från digiboxen.
Vi har sådan digibox som förvarar program i 90 dagar, därefter försvinner de. Enkelt och behändigt - man behöver inte komma ihåg att ta bort dem. Förstås, hinner man inte se dem i tid så är det "Oh no!"

Till saken: idag, då jag firat min andra dag som sjukling här hemma, så hann jag titta på Solsidan och de två delarna jag bandat. 

Jag gillar serien verkligen! Den är så rolig och jag har så roligt när jag ser på den. Känner jättebra igen de olika familjerna, för just sådana där familjer har jag stött på ibland. Nja, jag känner nog igen våran familj där också ;).

Det är den där rikare familjen, där allting skall vara fint och man skall kunna skryta om allt, tom. om barnen. Det är en synd och skam, om barnen skulle vara fulare, vara dummare i huvudet än de andra barnen i skolan, inte ha lika många hobbyn som de andra barnen osv. Det är ett evigt tävlande om allt. Störst och bäst. 
Sedan finns där medelsvenssons, som lever någolunda normalt, med normala problem och funderingar. Som tex. när pungarna blir längre än själva penisen, dvs problem om allt och ingenting. Normalt? Ja, jag tror det. Jag lärde mig att detta problem med pungarna kallas "Shift". Hahaa.
Och i varje serie måste det ju finnas "Grannen". Han som snokar i allting och lägger sig i. En nyfiken en. Han som lånar dina grejer, men aldrig lämnar dem tillbaka. Han som alltid förväntar sig något av dig, förrän han ens kan tänka sig att hjälpa dig. En gnidig liten jävel.

I Solsidan lever dessa familjer i ren harmoni med varandra. De är vänner, trots deras annorlunda bakgrund eller status. 
Ibland blixtrar det förstås till, men det är något de övervinner. Så skall det vara.

Ah, vilken härlig serie! Rekommenderar stort!


WinkWink: Detta är en serie för dem med en gnutta humor - inte för de seriösa. Om ni hör till den senare kategorin, då är serien inte för er.







2 kommentarer:

  1. HEJ

    Er granne har bandat all delarna tror jag , så det är bara att gå och låna.

    trevlig senhöst

    SvaraRadera
  2. Oj, d e roligt! Då kan vi ta en kväll med long drinks och Solsidan :)

    SvaraRadera