2 november 2012

Frustrerande fredag

Varför är fredagarna alltid helt från rumpan? Så från rumpan att man är nöjd när man kommer hem och kan dra en lättnadens suck?

Då jag kom till dagis, såg vi inte tjejens dagistant(er) någonstans. Jag gick till granngruppen, ingen bekant tant där heller. Så tillbaka till egen grupp. Ingen tant. Nej, vänta... en liten skymt av henne. Okej, nu kan jag överlämna mitt barn till henne. 
I nästa sekund var hon försvunnen. Så höll vi på med liten "kurragömma" genast på morgonen: jag, våran tjej och dagistanten. Vi sprang om varandra hela tiden. 
Problemet var ju förstås att jag hade ju inte tid att leka på morgonen... jobbet kallade.
Nå vi "fann varandra" till sist. Suck.


Ps Jag behöver också vaccin....
Så jobbet. En dag full med möten och annat, hann inte precis göra allting jag skulle. En massa sura miner och negativ anda annars också. Alla såg ut att vara "pissed" idag. Jag var heller inget undantag.
Satt över för att få allting gjort och min man ringde mig flera gånger och sade att jag måste söka mig hemåt, vi hade ärenden att sköta...

På väg hem. Ett enda kaos i trafiken. Köerna var långa. Varifrån kom alla bilar? 
Ja, visst märkte man att det är helgdag i morgon. Alla hade igen panik; affärerna är stängda i morgon, maten tar slut i affärerna och vi dör av svält. På söndag har vi "left overs" i affären. Den som hinner först till kvarnen får mala, vilket i detta fall betyder att på söndag måste man vara i god tid i affären för på eftermiddagen skriker hyllorna av tomhet. Suck.
Hoppas bara att vi inte behöver till affären förrän nästa vecka. Kanske vi får snålas på maten? Huga!

Och det bara orkar regna därute... Fuck Friday! Idag är allt från rumpan!



"I motvind får man antingen kryssa eller ta till årorna"
- OKÄND -


1 kommentar:

  1. håller med om fredag, it sucks, o i synnerhet om de helg på lördag. människorna handlar som de sku bli ett tredje världskrig, fuck. förrut hata jag måndagar, nu gillar jag dom myky mer. de skönt med en vanlig vardag, veckosluten e alltid fullbokade, me hoho alltmöjligt, men snart ska jag rela, efter att ha gjort saker som inte syns, men har nöta mej så slut, att jag bara föll i soffan nu o rör int ett jäääävla finger idag mer, ha de bra kära du ;)

    SvaraRadera